RSS

Wymiana przegubu w Renault

Emo-pamiętnik


Temat: Renault Clio-dziwne pukanie
Witam:) Mam takie pytanko ponieważ bardzo mnie to denerwuje. Otóż gdy sobie jade swoim Renault Clio 1,2 Rn to gdy przy szybkości ok 70km/h zaczyna coś pukać w samochodzie tzn. kierownica dostaje lekkich drgań i wali jakby koła były nie wyważone. Ale z góry uprzedzam że koła są dobrze wyważone. Co dziwniejsze czasami mocniej puka czasami słabiej i przestaje gdy zdejmę noge z gazu lub gdy jade ze stalą prędkością albo lekko na łuku drogi w lewo. Poza tym dzieje się też tak przy gwałtownym hamowaniu. Czy to może być wina przegubu? Bo jak skręcam do oporu kierownicą to mi przegub lekko puka, ale kiedyś jak miałem przegób do wymiany to pukał mocno przy ostrym skręcaniu ale na prostej drodze nie było żadnych problemów. Pomocy bo juz kiedys wymieniałem przegób i nie jest to tania sprawa do tego modelu Clio:( Z góry dziekuje i pozdrawiam.

Źródło: forum.moto-portal.pl/?/index.php?showtopic=4968



Temat: Megane 1.4, 16V 2001r. Tarcze hamulcowe na 100 tyś. km???
witam! Autko to Renault Megane 1.4 , 16V z 2001 wersja AIR .Auto jeździło od nowości w duzym miecie z torowiskami i kocimi łbami.Mam takie pytanie: Czy to możliwe żeby tarcze hamulcowe skończyły się przy 100 tyś km??? Poprzedni właścicel zarzeka się że auto ma 100 tys przebiegu... u mechanika byłem i mówił że auto ma więcej niż 100 tyś, Do wymiany były także gumowe osłony przegubów i coś wewnątrz tych osłon bo były popękane i olej z nich wyciekł i coś się już tam skończyło.mechanik mówi że te osłony nie powinny popękać przy 100 tyś i że jakby to była 1 sztuka to mógłby być jakiś przypadek ale 2 to tylko przebieg mógł to zrobić... Tłumik koncowy tez wymieniony... CO O TYM SADZICIE???
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1313417.html


Temat: Renault Scenic 1998 Podczas jazdy zaświeca się kontrolka ABS
Witam.
Od jakiegoś czasu mam następujący problem, podczas jazdy w różnych momentach raz częściej, raz rzadziej włącza się kontrolka ABS i hamulca ręcznego, po czym po chwili gaśnie.
Dodam, iż mam do wymiany prawy przegub, uszkodzona jest guma i sam przegub już stuka,(może przy tym jest problem?) płyn hamulcowy jest na max.
Po za tym przy włączeniu zapłonu zegarek jest skasowany wskazuje 0:00, ale czasem wskazuje prawidłowo ustawioną godzinę.
Co może być przyczyną?
Za wszelkie podpowiedzi i porady z góry dziękuję.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1642913.html


Temat: Astra G 2.0 DI - klekot na luzie po wymianie sprzęgła
Podobne,a wręcz identyczne objawy widziałem w Renault Clio gdy jakiś domorosły mechanik zamontował ODWROTNIE tarczę sprzęgła,która faktycznie na pierwszy rzut oka wyglądała symetrycznie.Po wymianie sprzęgła auto zaczeło klekotać na luzie,które ustawało po wyciśnięciu sprzęgła a płynne ruszenie graniczyło z cudem.Właściciel,za moją namową(tak trochę dla żartu a trochę z nerwów) odpalał przez kilka dni samochód na godzinkę,z myślą że albo się rozleci całkiem albo się samo naprawi,i o dziwo po 5 czy 6 godzinach pracy na postoju terkotanie ustąpiło a płynne ruszanie nie stanowiło problemu.Auto jeżdziło bezproblemowo jakieś 2,5 -3 lata.Dopiero przy następnej wymianie sprzęgła,którą ja tym razem miałem okazję uskuteczniać okazało się że sprężyna docisku była wytarta do granicy pęknięcia a sama tarcza sprzęgła dosłownie "ścięta pod sprężyny".Oczywiście,w większości samochodów nie ma fizycznej możliwości błędnego(czytaj odwrotnego)zamontowania tarczy sprzęgła,ale ta Renówka to jakiś unikat,o czym mogłem się przekonać na własne oczy

Poza tym uszkodzone przeguby wewnętrzne też potrafią sprawiać dziwne/niemiłe niespodzianki przy ruszaniu,a czasem(bardzo rzadko ale też to widziałem),wewnętrzne pęknięcie obudowy skrzyni biegów,która niby jako tako się trzyma a płynnie ruszyć się nie da.

pozdrawiem BRYS_ (niedomorosły mechanik )
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1305489.html


Temat: To NIE łożysko ani NIE przegub!!! - Ku przestrodze!
U mnie w moim maleństwie było podobnie do przed wczoraj:) Sprawdzałem wszystko i byłem już pewien zreszta mechanicy z serwisu Renault również ze to na bank łożyszko lub przegub. I co się okazało w moim Twingo sprawa miała się tak że skonczyły sie klocki ale to nie od tego chrobotanie . Przy wymianie złapałem za zaciski hamulcowe i okazało sie że latają! Nie była to kwestia dokręcenia śrub bo były dokręcone. Wymieniłem tuleje tych zacisków i problem mam z głowy i z chrobotaniem i z szumem przypominającym szum łożysk:)
Źródło: forum.twingo.pl/viewtopic.php?t=5337


Temat: chrupie coś jak skręcam chrupchrup :(
ehhh.... chłopaki - mechanik z którym rozmawialiście miał częściowo racje - napęd ze skrzyni na koło przekazywany jest za pomocą półosi na której są dwa przeguby wewnętrzny i zewnętrzny , jesli gruchota na skręconych kołach w jedną lub drugą strone to napewno rozlatuje sie przegub zewnętrzny i wcale ale to wcale nie trzeba uderzyć kołem w coś zeby tak sie stało .. poprostu ta część sie zużywa zwłaszcza od ostrego ruszania na skręconych kołach jak tarabani to znaczy że do wymiany albo niebawem sie rozsypie - w środku są kulki które mają juz luz w swoich gniazdach i nic tego juz nie zmieni , a mówie że częsciowo ma rację bo teoretycznie w renault-ach przegób zewnetrzny wymienia sie razem z półosią ale są dostępne same przeguby i mozna go zmienic tylko trzeba zbić stary - poprostu pare mocnych uderzen solidnym młotem wczesniej nalezy zdjąć zabezpieczenie i już !!! - przegub zewnętrzny do twingusia zależnie od sklepu kosztuje od 130-160 zł + robocizna jesli nie zdzierca to weźmie ze 30-50 zł i tyle w tym temacie !
Źródło: forum.twingo.pl/viewtopic.php?t=1637


Temat: Stukanie półosi
W końcu po perypetich mam zrobione. Pjechałem na wymiane półosi kupiona na szrocie.
Mechanik spojarzał poruszał półosią w samochodzie i stwierdził, ze to nie ma sensu, gdyz według niego luz jest w skrzyni a nie w osi i stąd ten hałas.. Totalna załamka. Koszt skrzyni na szrocie 400-500 złotych (Olsztyn).
Umówiółem sie jeszcze ze specjalistą od Renault -pracował wiele lat w serwisie, na potwierdzenie diagnozy, że to może być skrzynia.. Przejechał sie i tez stawiał na skrzynie, mówił, ze nawt może mi sie w kazdej chwili rozlecieć, zablokować. Umówiłem sie z nim na porządna diagnozę(podnośnik) dopiero na 27sierpnia takie miał terminy. Wracając do domu zajechałem do mechanika jeszce innego(był po drodze). Przejechał sie posłuchał i zaproponował mi jednak wymiane półosi na poróbę, najwyzej strace kasę za wymianę(dał niską cenę za robotę - 40 zł). Zaryzykowałem i pełny sukces mimo, ze półoś starsza to lepsza, skończyło sie łomotanie, gorszy ma tylko przegub zewnętrzny(przy masksymalmnym skręcie słychać), no ale kiedyś będzie mozna przełozyć przegub ze zdjetej półosi do tej teraz załozonej. Krzyżak wraz z cała reszta jest do zdjęcia.
Pozatym znalazłem w jednym sklepie w olsztynie same krzyżaki.
Ciekawi mnie jak może zużyć sie krzyżak wewnętrzny(przy skrzyni) a zewnetrzny przegub jest bardzo dobry.
Źródło: forum.twingo.pl/viewtopic.php?t=9334


Temat: Stukanie w przednich kołach
ja ostatnio mialem podobne problemy - dziwne huczenie pochodzace z przednich kół... wymienilem juz dwa lozyska, porawilo sie ale jeszcze mi stuka prawa strona szczegolnie na zakretach... kolega - mechanik ktory wymienial mi lozyska powiedzial ze prawy przegub mam do wymiany.. i tu pytanie ,,, gdzie w warszawie / okolicach mozna najtaniej to zalatwic.. czy wogole mozna dostac sam przegub - bez poloski?
i na koniec cos smiesznego: cena przegubu z poloska w serwisie renault - 2100 zl :) a w inter cars chyba 370 nowy taki sam komplet..
Źródło: forum.twingo.pl/viewtopic.php?t=870


Temat: Stuki. Co to ? Opowiem Wam historię...Troche długa.
" />myślę że nie tyle w ASO chcieli cię orżnąć, tylko po prostu barany się nie znają.
miałem ostatnio podobny przypadek (opisywałem go na jakimś forum), w mojej madzi powyzej 60 km/h drgała kierownica a przy hamowaniu trząsł sie samochód, w trzech serwisach co prawda nie mazdy bo takowego nie ma w mojej okolicy ale byłem w Daewoo,Renault,Toyota
diagnozy były następujace (oczywiście do wymiany) przeguby, półoś,tarcze hamulcowe itp. zasmucony przyszłymi kosztami podjechałem do nieduzego warsztatu gdzie po dokładnym obejrzeniu samochodu i po próbnej jeżdzie stwierdzono ze to tylko była żle założona tarcz hamulcowa, po prostu wcześniej miałem (jeszcze przed tymi stukami) zdejmowana tarcz która z powrotem załozono na swoje miejsce tylko nie zauwazono ze w jednym miejscu gdzie dochodzi tarcz ( nie wiem jak sie to nazywa) była duza grudka rdzy i dlatego tarcz usadziła sie krzywo co było powodem stuków i drgań - cała rzecz skoń czyła się szczęśliwo (bez kosztów).
Ps.
wiem że w w/w serwisach nie chciano mnie orżnąć bo pracuję w podobnej branży i po znajomośći tylko miano mi określić przyczynę stuków (co się nie udało)
Źródło: beta.tuningforum.pl/viewtopic.php?t=35392


Temat: Kupiłem RENAULT 5:) i kilka pytań (przeguby i troche innych)
" />Witam,
nabyłem dziś RENAULT 5 campus 1990 r. 1.1 litra
I teraz mam kilka pytań:
1. mocowanie szyny siedzenia przedniego od strny drzwi z przeodu ma małą wadę, jest wyrwane z kawałkiem podłogi do której ta szyna jest przykręcona, korozji tam brak całkowity, wygląda jakby metal poprostu pękł - czy to normalna wada ? (domyslam się że ktośc ciężki to zrobił, w sumie wystarczy to tylko przyspawać.

2. Przeguby, kwalifikują się do wymiany od zaraz, wiem że są z półosiami razem do wymienienia, ok 280 sztuka chcę to wymienic sam, ale nie mam jeszcze żadnej, więc czy jakaś dobra dusza jest w stanie mnie poratować i wysłać skany z książki ? ober@link.pl
aha i co oprócz tych przegubów do wymiany może być z części potrzebne?

3. Jaki olej zalać ? silnik 81000 km. mineralny ? półsyntetyk ?

4. Jak płyn do chłodnicy ?

5. rozrząd kiedy wymieniać ? myślę że od nowości nie był wymianiany, tam chyba łańcuszek jest ?

dzięki za pomoc

pozdrawiam,
Źródło: beta.tuningforum.pl/viewtopic.php?t=81004


Temat: Renault Safrane nie może odpalić.
Po wyjęciu akumulatora i ponownym włożeniu go nie można odpalić auta.Naprawiany był lewy przegub, oraz podnoszony silnik ponieważ w czasie holowania obniżył sie o 10 cm w dół.(W czasie holowania bardzo szrpało kierownicą).Po wymianie i ustawiniu wszystkiego, nie można odpalić auta co może tam jeszcze być?
jest to Renault Safrane 93r. poj 2975 V6ie.
Źródło: forum.cdif2.com/viewtopic.php?t=292


Temat: Niebieska Pychota ;-)
Czas na przedstawienie jak to wszyscy u mnie o nim mówią mojej
Niebieskiej Kangoo Pychoty - Renault Kangoo wersja Express 1.9 D RN 65 FC0J
A więc :
Autko kupione w Belgii z salonu 2000 roku.Służyło jakiemuś dostawcy miejskich sklepików choć nie za długo bo 2004 roku wykupione przez
firmę tatki.
2007 pierwsza rejestracja w kraju, a już w 2009 roku z przebiegiem 122000 kupione przez mego tatkę za powiedział bym
małą kwotę w Polsce za taką kwotę nie kupił bym nawet Kangura z 1990 w kiepskim stanie
Przed kupnem firma zmieniła :
- przeguby
- amortyzatory
- klocki hamulcowe
- akumulator
i trochę innych nie znanych mi rzeczy
Niestety w 2008 miało stłuczkę - tak na prawdę jak wielka nie wiem do dziś, w każdym bądź razie naprawiona w Belgijskim serwisie renaulta, uszkodzeniu uległ prawy przedni "róg" ( nadkole, trochę drzwi i co jeszcze nie wiem a no i wystrzeliła poduszka).
Autko obecnie zarejestrowane na mnie więc i ja wszystko z nim i przy nim robię.
Ostatnie wymiany dokonane u mnie :
- cały rozrząd ( 3 rolki i pasek) - koszt z wymianą 650zł
- rolki, napinacze z firmy : http://www.schaeffler.pl/content.schaef ... /index.jsp
- pasek rozrządu na Continental
- wymiana oleju przy 125tys.
- filtr oleju
- płyn chłodniczy
Nadchodzące zmiany :
- filtry - w tym powietrza , paliwa, pyłkowy
- zmiana foteli kierowcy i pasażera

Nie długo zdjęcia , trochę cierpliwości hehe
Źródło: klubkangoo.pl/forum/viewtopic.php?t=7021


Temat: Skrzynia -Dziwne historia, ale zdarzyła się naprawdę i trwa
Normalna sprawa... Tak sie wydaje... Z moim kangurem walneliśmy 250 000km i stuki i walenia żadna nowość. Standardem są wymiany sworzni (najczęściej prawy) oraz wahaczy. Całe zawieszenie wymienialiśmy na bank 2 razy. Stuki (w dieslu) pochodzą od źle skonstruowanego przegubu. Najeździłem się po różnych warsztatach i wydałem tyle kasy, że bardziej się opłaca jeździć już do serwisu autoryzowanego Renault (dają gwarancję i żadko się wypierają swoich "niedoróbek".
Źródło: klubkangoo.pl/forum/viewtopic.php?t=1345


Temat: półoś pampa
Ufff.. udało się. Okazało się że w Pampie półoś jest rozbieralna i można wymienić same przeguby (nie tak jak w innych kangurkach ). I są nawet oryginalne. A w serwisie mówili że tylko cała półoś. Koszt też w porównaniu z nową półosią (1830zł) lub regenerowaną przez renault 500(ale nie dostępną) wyszedł całkiem ok. Tylko 385 zł z wymianą.

pozdrawiam
Źródło: klubkangoo.pl/forum/viewtopic.php?t=1647


Temat: HAMULCE i wspomaganie
Ja podam tylko przykład w kwestii jak różne są ceny w warsztatach. Wymieniałem niedawno drążki skrętne O ZGROZO ! Jeden z pseudo-mechaników chciał mnie na drążkach skrętnych wykręcić na 1300 złotych ... i niestety wykrecił, gratis wymienił filter paliwa za który zapłaciłem 3 razy więcej niż w sklepie 200m dalej ! Co ciekawe dostałem gratis kawkę w restauracyjce stworzonej na potrzeby kierowców-debili.
Drężek skrętny z drugiej strony był wymieniany w warsztacie 5km dalej i już cena spadła do 600zł. I w jednym i w drugim wypadku drążki były z serwisu RENAULT - sam widziałem. Dziś szukam warsztatu 10km dalej A tak na marginesie jaką mamy pewność że mechanik wymieniając drążek nie wymieni nam jeszcze na przykład przegubu na stary, oczywiście zajechany na tyle by na początku nie poznać ?
Rasumując zanim coś zrobisz zapytaj na forum ILE TO KOSZTUJE? A może by tak zrobić tabelę cennikową wymiany poszczególnych części ?
Źródło: klubkangoo.pl/forum/viewtopic.php?t=3904


Temat: Wymiana oslony - problemy
Mam maÂły problem...
posiadam samochod Renault Megane 1.6 z 98 roku
JakiÂś czas temu zauwaÂżyÂłem ze mam uszkodzona osÂłonĂż przegubu zewnĂżtrznego.
Niestety w renówce, aby wymieniĂŚ przegub trzeba wyj±ĂŚ cala póÂłoÂś ze skrzyni biegów.
Jak napisaÂłem tak tez zrobiÂłem.
ByÂło trochĂż mĂżczarni ze ÂściÂągniĂżciem ‘satelity’ na koĂącu póÂłosi, ale daÂłem sobie rade ÂściÂągaczem, potem byÂł kÂłopot aby zdj±ĂŚ osÂłonĂż z ÂłoÂżyskiem ale w koĂącu z tym tez jakoÂś sobie poradziÂłem.
Wszystko zmontowaÂłem i…
No i jest problem, poniewaÂż podczas skrĂżcania w lewo (wymieniaÂłem lewÂą póÂłoÂś – od strony kierowcy) z rejonu skrzyni/póÂłosi sÂłychaĂŚ stukanie. Czasem jedno, czasem dwa.
Szczególnie jest to sÂłyszalne podczas jazdy po ‘bruku’ ze skrĂżconymi w lewo koÂłami.

Co zrobiÂłem Âźle?
- za póÂźno wymieniÂłem gumĂż i przegub jest walniĂżty?
- moÂże za daleko satelitĂż/lozysko nabiÂłem na póÂłoÂś? Podobno jest jak±Âś odlegÂło¶ĂŚ konkretna, na jaka ma byĂŚ nabita…?
- inna opcja…. (czyt. Wasze komentarze)
Źródło: klubkangoo.pl/forum/viewtopic.php?t=3059