RSS

amortyzatory Zoom Opinie

Emo-pamiętnik


Temat: Kross Hexagon v2
Fajny rower, przede wszystkim ciekawa geometria ramy. Ogólnie Kross ma bardzo ciekawą ofertę i robi dobre rowery .

Mam pytanie odnośnie amortyzatora. Z tego co słyszałem Zoom nie cieszy się zbyt dobrą opinią. Możesz napisać coś na temat jak się sprawuje u Ciebie? Czy dobrze wybiera nierówności i przede wszystkim czy nie pojawia się luz na goleniach?


Źródło: rowerowaostroleka.pl/viewtopic.php?t=100



Temat: Rower składany?
Witam, chciałem zasięgnąć opinii doświadczonych rowerzystów i spytać się czy części roweru, które wymienie poniżej i które zaproponował mi sprzedawca są dobrymi (biorąc pod uwagę, że na rower przeznaczyłem sumkę ok. 2 500 zł) częściami. Roweru będę używał głównie do jazdy po wertepach, na polnych ścieżkach, ale też i w mieście.

Rama: Merida Matts 90
Piasty: Novatec (nie wiem dokładnie jakie ale w przedziale cenowym 100~150 zł)
Hamulce: Magura Julie (podobno jedne z lepszych hamulców hydraulicznych) cena jaką proponuje mi sprzedawca za ten komponent to ok 900 zł (podobno ma jakieś zniżki na tą część)
Przerzutki: Deore 9
Łańcuch: Shimano (jakiś za 40~50 zł)
Korba i oś suportu: Truvativ
Amortyzator: Gila RST 110mm skoku TnL z regulacją ćiśnienia? (elastomer) sprężynowy
Kierownica: Zoom + gripy

Przepraszam, że nie podałem dokładnych szczegółów, ale nie znam się jeszcze na tym wszystkim zbyt dobrze.

Proszę doradzić czy mam coś zmienić w w/w osprzęcie.
Szczególnie jeszcze interesuje mnie Wasza opinia na temat hamulców (przeglądam fora internetowe i ludzie mają różne opinie na ich temat).
Źródło: bikeforum.pl/showthread.php?t=1159


Temat: Moja Czarnulka ;)

oponki na które wkrótce się chyba przesiądę bo dużo dobrych opinii o nich słyszałem, ogólnie fajny sprzęcio :) pzdr Opony REWELACJA, jak na razie zrobiłem na nich około 2,4k km i z tyłu bieżnika jest co najmniej 70 %. Jak się je dopompuje do 2,5 Atmosfery to na asfalcie idą jak slick'i :D W górach troszkę powietrza upuścić i też rewelacyjnie trzymają ;) Jak na razie najlepsza uniwersalna opona na jakiej jeździłem i nie zamierzam się przesiadać na inną. Także szczerze polecam.


Może się czepiam, ale te rogi nie wyglądają najlepiej. Urżnąłeś je w połowie? :p Poza tym fajny rower i fajny amortyzator - ostatnio miałem przyjemność przejechać się na Blacku stuningowanym do 140 mm :) Rogi są oryginalne mini Zoom dł. 70mm. Na zdjęciach wyglądają na długie ale w rzeczywistości ładnie się komponują z rowerem i nie rzucają się tak w oczy.:cool: a co najważniejsze świetnie się bierze podjazdy na nich idealnie siadają w dłoń...przynajmniej w moją ;) Co do tuningu Black'a to też z chęcią wyciągnął bym z niego tak ze 130mm ale strach trochę o ramę, a poza tym to chyba bez wymiany sprężyny się nie obejdzie? Nie wiem jak to jest.


Skoro już używasz przerzutki tylnej X-7 i gripów X-0 to może pokusiłbyś się o jakąś recenzję?? Takie zestawienie działa bardzo szybko i precyzyjnie, nie miałem jeszcze żadnych problemów, także szczerze polecam bo przerzutka w porównaniu do x-0 kosztuje niewiele ;)
Źródło: bikeforum.pl/showthread.php?t=16661


Temat: Trek 820 MY97 reanimacja
Zachęcony przez dzieci wyciągnąłem swojego Treka z piwnicy, odczyściłem ile się dało, nasmarowałem i popadłem w zadumę. Wiele zmieniło się od chwili jego kupna, ale jeździ OK i na razie nie mam powodu go zmieniać. Podejrzewam że cena za którą bym go sprzedał, nie pozwoliłaby mi myśleć o nowym rowerze, a mam w tym sezonie inne, pilniejsze wydatki. Roweru używam rekreacyjnie, raczej jednodniowe, kilkugodzinne wycieczki rodzinne po lesie i polach.
Po rozmowie z kolegą zastanawiam się nad zmianą hamulców na v-breaki i może przydałby się przedni amortyzator. O ile hamulce to nie problem, o tyle po przejrzeniu kilku tematów widzę że opinie o dodawaniu amortyzatora są różne w zależności od roweru.
Pytania do Was: czy jest sens, a jeśli tak, czy dołożyć jakiegoś tańszego suntour xcm czy zoom, nie chcę ładować dużych pieniędzy w sprzęt. A jakie hamulce polecacie, też nie za drogie?
Specyfikacja treka: http://www.bikepedia.com/QuickBike/B...=820&Type=bike
Mój rower: http://img18.imageshack.us/img18/2034/img3258t.jpg
Dzięki za pomoc i proszę bez szyder ...
Źródło: bikeforum.pl/showthread.php?t=17145


Temat: Amor RST Capa ML do czego się dokładnie nadaje?
Skąd wyczytałeś opinie o tym amorze?..masz ją ? jak tak to napisz chętnie przeczytam..z tego co wiem najtańsze amortyzatory to są zoom a RST capa ML wydaje mi sie z najgorszych to one nie są..
Źródło: bikeforum.pl/showthread.php?t=8142


Temat: Mój Kross SFX 700 :)
RAMA: Kross SFX 700 czarna rozmiar 21 :eek:
Kierownica: Truvativ Hussefelt
Mostek: Truvativ Hussefelt
Sztyca: Zoom
Siodełko: Selle San Marco
Stery: Cace Creek łożyska kulkowe
Amortyzator: SR Suntour XCR 120mm zalany olejem - syntetyk 5W
Korba: Truvativ X-flow 44-32-22
Suport: VP-BC73
Pedały: VP
Damper: Kind Shock 291
Klamkomanetki: Shimano ST-EF 35
Przerzutka przednia: SR Suntour XCC
Przerzutka tył: Shimano Deore XT Shadow RD-M772 GS
Hamulec przód: Tektro IO 160mm
Hamulec tył: Accent Freezer 185mm
Kaseta: Shimano HG-50 8
Łańcuch: Shimano HG-40
Koło przód:
- piasta Joytech kulki
- szprychy Sapim czarne 2mm
- obręcz Alexrims X2100 36
- dętka Accent
- opona Kenda Koyote 1.95
Koło tył:
- piasta Novatec NT-D042 SB 4 maszyny
- szprychy DT Champion srebrne 2mm
- obręcz Alexrims X2100
- dętka Accent
- opona Kenda Koyote 1.95

W rowerze się trochę zmieniło po wakacjach. Stare tulejki na zawieszeniu zostały wymienione na nowe - o wiele wytrzymalsze od standartowych. Zawieszenie stało się dzięki temu wiele sztywniejsze i ma o wiele lepszą pracę niż poprzednio. Amortyzator przedni po zalaniu olejem działa naprawdę dobrze. Choć ciężko w to uwierzyć, to działają regulacje i amor nie dobija. Wymieniłem też już mocno zużytą kasete i łańcuch. Tylne koło zostało przeplecione na nową piastę i nowe szprychy. Wymieniłem też hamulec tylny. Wiem, że to śmieszne mieć większa tarczę na tyle, ale nie chce katować XCR-a. Docelowo chce posiadać i na przodzie i na tyle tarcze 185mm, ale to po wymianie amortyzatora.

Rower na razie doskonale się sprawdza w terenie. Zawieszenie naprawdę działa - na asfalcie trochę buja, ale wtedy o 4 kliknięcia zmniejszam tłumienie powrotu w damperze i już jest po sprawie. Tulejki i napęd wymieniłem po 2545km.

Proszę o opinie i jakieś uwagi co do zmian.

Kundello dzięki za wszystkie porady.
Źródło: bikeforum.pl/showthread.php?t=14746


Temat: Kross Sfx 700
Rama: Kross SFX 700
Damper: Kind Shock 291(do wymiany na prawdopodobnie Kind Shock'a 504)
Kierownica: Kore 680mm
Mostek: Truvativ Hussefelt 40mm
Gripy: Pivit, skręcane
Sztyca: Zoom(wymiana na accenta 350mm, ta jest za krótka)
Siodełko: Iscaselle Mod 4021
Stery: PRO mt-11
Amortyzator: Sr Suntour XCR 130mm
Korba: Truvativ Hussefelt Howitzer
Suport: Truvativ Howitzer XR
Pedały: VP-559
Klamkomanetki: Shimano ST-EF 50
Przerzutka przednia: Shimano Deore LX FD-M570
Przerzutka tył: Shimano Deore RD-M531
Hamulec przód: Brak...
Hamulec tył: Brak...
Kaseta: Shimano HG-40 8
Łańcuch: KMC Z82
Koło przód:
- piasta Joytech kulki(wymiana na Novateca DO-SB41
- szprychy Sapim czarne 2mm
- obręcz Alexrims X2100
- dętka Accent
- opona Panaracer Cinder 2.1
Koło tył:
- piasta Joytech kulki(wymiana na Novatec DO-SB42)
- szprychy Sapim czarne 2mm
- obręcz Alexrims X2100
- dętka Accent
- opona Panaracer Cinder 2.1

Ramę "zakupiłem" od Hermana, zostało w niej wymienione zawieszenie dzięki czemu rama stała się sztywniejsza, zawieszenie mimo mitów w tej ramie pracuje całkiem dobrze, damper też wcale nie najgorszy, problemem nie jest nawet bujanie na asfalcie, które niwelujemy kilkoma obrotami i damper się blokuje. Najbardziej irytuje bujanie amortyzatora. Xcr'a planuje stuningować mianowicie założyć do niego tłumik od Duro E, mowa tu o tłumieniu powrotu, oraz jeśli była by taka możliwość tłumika z blokadą skoku, która na asfalcie na pewno się przyda. Najwytrzymalsza z tego wszystkiego jest chyba a raczej na pewno korba, wyglądem i wagą ( ok 1.4 kg z wkładem) nie daje nic do rzeczenia.Ogólnie rzec można że rower do trekingowych części po Downhillowe, kierować się miałem w kierunku AM/Enduro, lecz choroba nie pozwala. Jak każdy widzi nie jest to szczyt High-Endu jednakże ja jestem z niego zadowolony, fajnie się nim jeździ i myślę że długo mi posłuży. Proszę o opinię i komentarze.
Źródło: bikeforum.pl/showthread.php?t=16916


Temat: Trekking Kenhill alu 28" za 850zł - czy wart swojej ceny?
Witam,

właśnie przymierzam się do zakupu roweru - główne przeznaczenie to na asfalt, w przyszłości trasy może i po kilkaset kilometrów, ale musi dawać radę również na polnych drogach itp. Wyczynowo jeździć raczej nie zamierzam.
Chciałbym zapytać się Was o opinię na temat tego roweru:
http://allegro.pl/item385721716_nowy...s_tarcza_.html

Wiem, że może nie jest jakiejś renomowanej marki, ale czy jest wart swojej ceny i będzie odpowiedni do moich zastosowań? Jego atuty: jest lekki (aluminiowa rama), koła 28", na osprzęcie Shimano, hamulec tarczowy z przodu, dodatkowy osprzęt. Chociaż w sumie to standard. No, jeszcze bajerancka kierownica ;) Wydaje mi się, że będzie wystarczający. Co o nim sądzicie? Jeśli nie ten, możecie polecić coś lepszego w podobnej cenie? Bo przeszukałem już całe Allegro i nic ciekawszego nie znalazłem. Z góry dziękuję za wszelkie opinie.

Dane techniczne:
Wysokość ramy 54 cm mierzone do końca rury podsiodłowej,
Rama…………......... ALU
Koła 28 cali……......Obręcze alu firmy SCHURMANN, PODWOJNE WZMACNIANE, piasta tylna JOYTECH biegów, piasta przód JOYTECH
Opony.....................SCHWALBE LAND CRUISER z odbalskowym paskiem
Siodełko..................SELLE ROYAL
Sztyca.....................Alu ZOOM amortyzowana
Hamulce …….........SACCON tył, TARCZA przód
Kierownica .............ALU typu ÓSEMKA
Mostek....................REGULOWANY KAT
Przerzutka tył..........ALTUS 7 biegów
Przerzutka przód......SHIMANO DNP z dolnym ciągiem
Klamki.....................SACCON
Łańcuch..................KMC
Manetki...................GREEP SPEED 7
Korba......................PROWHEEL 3 TARCZE
Kaseta.....................SHIMANO MEGARANGE
Oś suportu……........KINEX
Amortyzator..............KENHILL 35 mm skoku
Oświetlenie...............Przód i tył BASTA Halogen

Dodam jeszcze, że mam 193 cm wzrostu i ok. 75-80 kg wagi.
Źródło: bikeforum.pl/showthread.php?t=6891


Temat: Czarna Merry – czyli mój składak AD 2009
Długo się przymierzałem do opisania mojego sprzętu, aż wreszcie się przełamałem :)
Rower składałem przez pół roku 2009. Jest to sprzęt na bazie Meridy MATTS 3000 i REBY SL jako szkielet. Nie jest to pierwsze Merry na tym forum. Przez ten rok przejechałem na całości, bądź poszczególnych podzespołach ponad 3000 km (dla ramy, amorka) około 1500 km dla kół i hamulców. Napęd ma około 8500 km przebiegu. W całości rowerek przejechał w tym roku około 750 km po górach, w tym 457 w tegorocznej edycji Transcarpatii. Sprzęt zaliczył tylko jedną awarię. Defekt uszczelki w amortyzatorze sprawił przelanie oleju i zablokowanie amorka. Po niżej napisałem zestawienie poszczególnych części (na czerwono te do wymiany):

Rama: MERIDA MATTS HFS 3000V 18” – model 2009, wykonana z aluminium Prolite 66 w technologii HFS (Hydro Forming System). Waga 1583g + stery.
Amortyzator: ROCK SHOX REBA SL Dual Air 100mm – model 2008. Z blokadą skoku PopLock, mocowaniem tylko pod tarcze (IS). Waga 1658g + manetka blokady skoku.
Koła: MAVIC CROSSRIDE Disc – model 2009. Mocowanie pod tarcze na 6 śrub, 24 płaskie stalowe szprychy, na łożyskach „maszynowych”, czarne. Waga komplet +zaciski 2040g (885 przód,1035 tył, 120 zaciski).
Hamulce: Avid Juicy 7 - model 2009. Przód i tył tarcze 185mm, mocowane na 6 śrub. Waga 1100g z tarczami 185.
Mechanizm korbowy: Shimano Deore FC-M532 – model 2008 44/32/22T w technologii Hollowtech II, 175mm, czarny. Waga 998g.
Przerzutka przód: Shimano Deore FD-M511 – model 2008, czarna. Waga 160g.
Przerzutka tył: Shimano Alivio – model 2006 lub 07, do napędów 8-mio rzędowych, wymienione kółeczka na nowe z łożyskami „maszynowymi”. Waga 280g.
Manetki: Shimano RevoShift SL-RS41, 8-mio biegowe . Waga ???.
Kaseta: Shimano Alivio CS-HG30 11-32T, 8-mio rzędowa. Waga 375g
Łańcuch: Accent, HG40 + spinka. Waga 280g.
Pedały: Shimano PD-M505, czarne. Waga 494g.
Kierownica: Ritchey LOGIC low riser 25,4mm matowa. Waga 235g.
Mostek: Kalloy, czarny. Waga 195g.
Siodło: Selle Italia NT 1 – model 2008. Waga 295g.
Sztyca: Ritchey COMP 31,6/400mm matowa. Waga 318g.
Opony: Hutchinson SPIDER 26x2.0. Waga ???.
Dodatki: Rogi ZOOM, lampka przednia i tylna, licznik Sigma BC 2006 MHR DTS, torba pod siodłowa Merida S-BAG (233g), bidon Kelly’s SQUAD czarny (47g).

Jak dla mnie to rower jest super. Elegancko się na nim jeździ, jest zwrotny i stosunkowo lekki. Rama w dotyku sprawia wrażenie jakby była z plastiku:D. Na ładny wygląd duży wpływ mają koła Mavica. Całe czarne, po 24 płaskie szprychy fajnie się komponują z grubą terenową oponą. Już na tym etapie sprzęt jest praktycznie nieserwisowany. Poza pompowaniem kół i amortyzatora, czyszczeniem łańcucha i smarowaniem napędu nic nie potrzebuje ingerencji. Wszystko to dzięki zastosowaniu zintegrowanych łożysk „maszynowych” nawet w tylnej przerzutce:rolleyes:. W tym roku moją Merry czeka kolejna porcja zmian. Do wymiany pójdzie cały napęd na coś z okolic grupy XT, oraz wymiana SPD-kó bo te są już wysłużone, ale to jak poczuję przypływ gotówki:D.

P.S. Proszę o Wasze opinie na temat mojego sprzętu, ewentualne pytania i sugestie mile widziane. Poniżej zamieszczam kilka fotek.

P.S.2 Jeżeli Ktoś się orientuje ile mogą ważyć :confused:opony i manetki to proszę o padanie. Z góry dziękuję
Źródło: bikeforum.pl/showthread.php?t=15396